Φωτογραφίες από τα βιβλία μου και την 'Αμυγδαλιά'

Όλα τα βιβλία της Τ. Μπούτου, επιλεγμένα τεύχη από τα Πειραϊκά Γράμματα, θεατρικές παραστάσεις, εκδηλώσεις, βραβεύσεις κ.α

.

.

.

Μικρό απόσπασμα από το νέο μου βιβλίο «Η Κίνα του 1978, Το μεγάλο ταξίδι της ζωής μου», από τις εκδόσεις Vivliologia (2015)

Κριτικές και αναφορές στο έργο της Τούλας Μπούτου

δείτε κι άλλες κριτικές εδώ

.

Δευτέρα 20 Μαρτίου 2017


Ποιητικός απολογισμός


Όπως πάρα πολλών ανθρώπων της λογοτεχνίας, η λογοτεχνική μου δημιουργία άρχισε με ποίηση. Φαίνεται πως είναι ευκολότερο στη προσπάθεια αυτή να στρέφεσαι προς τον έμμετρο και γενικά στον μελωδικό λόγο,  δηλαδή στο να εκφραστείς με ρίμα και με ρυθμό παρά με τον πεζό λόγο. Οι Αρχαίοι Έλληνες, και οι άλλες φυλές,  την λογοτεχνική τους προσπάθεια την άρχισαν με ρυθμό και την εκλογή ποίησης. Ύστερα, ο Λόγος γίνεται περιπλοκότερος. Ο τρόπος έκφρασης αποκτά διαφορετικότητες και τρόπους που παραλλάζουν σε ρυθμό και σε ρίμα  και σε περιεχόμενο κειμένων.

Και σε μένα ίσχυσε ο ίδιος κανόνας. Δηλαδή, ήμουν εννέα ετών καθώς έβλεπα σε ορισμένα βιβλία στα περιεχόμενα των σελίδων να υπάρχουν κείμενα σε μορφή ποιητική. Στην αρχή προσπαθούσα ζωγραφίζοντας την κάθε σκηνή ενός έργου, του ποιήματος παραδείγματος χάριν, σε μορφή εικόνων. Δηλαδή, ζωγράφιζα κατ΄αρχήν αυτό που ήθελα να εκφράσω. Το παιδί μου μεγάλωνε, πήγαινε σχολείο, συναντούσε τους φίλους, τους μαθητές, τα παιχνίδια, το κάθε ένα είχε τη δική του σελίδα και η ιστορία εξελίσσονταν με λίγα γράμματα γιατί η γραφή μου δεν ήταν ακόμη εύστοχη και αποδοτική. Έτσι γράφεται το πρώτο μου ποίημα, της πρώτης κατόπιν ποιητικής συλλογής, «ο θάνατος της πεταλούδας».
Συγχρόνως συνθέτω στο πιάνο μια πολύ απλοϊκή μουσική για να τραγουδιέται.

 Έτσι αρχίζω. Εξελίσσεται η πρώτη μου ποιητική συλλογή και γίνεται το πρώτο μου βιβλίο, το οποίο βέβαια έγινε βιβλίο χρόνια αργότερα. Το βιβλίο θα έπαιρνε τον τίτλο «Ψιθυρίζοντας». 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου